Algemene voorwaarden van:
Cannenburgweg 65
1244 RH Ankeveen
Inschrijfnummer K.v.K.: 39069975
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van ons en op al onze overeenkomsten van verkoop (al dan niet tot stand gekomen via onze website), verhuur en opdracht die wij met u sluiten.
Als (een deel van) een bepaling nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing.
Bij een afwijking tussen deze algemene voorwaarden en een vertaling hiervan, geldt de Nederlandse tekst.
Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op na- of deelbestellingen, vervolg- of deelopdrachten.
Alle bepalingen in deze algemene voorwaarden zijn zowel geschreven voor onze zakelijke kopers/huurders/opdrachtgevers als voor consumenten. Wij gebruiken de term “consument”, wanneer een bepaling een afwijking/aanvulling bevat die alleen geldt voor consumenten. Een “consument” is: een natuurlijke persoon die handelt buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit. Dit betekent dat u alleen een “consument” bent als u privé zaken doet met ons.
Verder gebruiken wij in deze algemene voorwaarden de volgende termen:
aanbod: ieder aanbod van ons, al dan niet in de vorm van een schriftelijke offerte;
schriftelijk: per brief, per e-mail of iedere andere vorm van communicatie die hiermee gelijk gesteld kan worden, zoals WhatsApp-berichten;
opdracht: een opdracht tot het verrichten van onderhouds- of reparatiewerkzaamheden aan machines en apparatuur;
zaken: onze producten op het gebied van tuin- en parkmachines en aanverwante/bijbehorende producten, zoals grasmaaiers, tuintractoren, bladblazers etc. Dit betreft zowel los te leveren zaken en de onderdelen/materialen die wij bij de uitvoering van een opdracht gebruiken en aan u leveren als door ons verhuurde zaken;
onze website www.detuinmachine.nl
Tenzij wij in/bij ons aanbod een geldigheidstermijn vermelden, betreft dit een vrijblijvend aanbod. Een vrijblijvend aanbod mogen wij uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw aanvaarding nog herroepen.
Een samengesteld aanbod verplicht ons niet tot levering van een deel van de aangeboden prestatie/zaken tegen een overeenkomstig deel van de prijs/vergoeding.
Als wij ons aanbod baseren op uw informatie en deze informatie onjuist/onvolledig blijkt te zijn of naderhand wijzigt, mogen wij de opgegeven prijzen, tarieven en/of termijnen hieraan aanpassen.
Ons aanbod en onze prijzen/tarieven gelden niet automatisch voor nabestellingen of nieuwe opdrachten.
Aan u getoonde of verstrekte monsters, modellen en voorbeelden, opgaven van kleuren, capaciteiten, prestaties, eigenschappen, afmetingen, gewichten en andere omschrijvingen in brochures, promotiemateriaal of op onze website zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden alleen ter aanduiding. U kunt hieraan geen rechten ontlenen.
De overeenkomst komt tot stand nadat u ons aanbod heeft geaccepteerd, bijvoorbeeld door per e-mail uw akkoord te geven op onze offerte of een bestelling te plaatsen op onze website. Als uw acceptatie afwijkt van het aanbod, komt de overeenkomst pas tot stand nadat wij schriftelijk met de afwijkingen hebben ingestemd.
Wij zijn pas gebonden aan:
een opdracht of bestelling zonder daaraan voorafgaand aanbod;
mondelinge afspraken;
aanvullingen op of wijzigingen van de algemene voorwaarden of overeenkomst;
nadat wij dit schriftelijk aan u hebben bevestigd of zodra wij - zonder uw bezwaar - met de uitvoering van de opdracht, bestelling of afspraken zijn begonnen.
Wij zijn pas aan uw bestelling via de website gebonden, nadat wij de bestelling - al dan niet via een automatisch bericht - schriftelijk aan u hebben bevestigd.
Let wel: wij zijn alleen gebonden aan wat wij uitdrukkelijk met u overeenkomen. Dit betekent dat wij alleen gehouden zijn de werkzaamheden en leveringen te verrichten zoals omschreven in het door u geaccepteerde aanbod of zoals wij eventueel op een later tijdstip nog nader met u overeenkomen. In dit kader adviseren wij u ons aanbod altijd goed door te lezen. Heeft u vragen of twijfelt u of iets al dan niet inbegrepen is in dit aanbod? Neem dan contact met ons op. Dit kan onjuiste verwachtingen en/of mogelijke teleurstellingen achteraf aan uw zijde voorkomen.
Tenzij wij met u een vaste of periodieke vergoeding overeenkomen voor een opdracht, berekenen wij onze vergoeding op basis van de bestede uren tegen het met u overeengekomen/ons gebruikelijke uurtarief. Bij meningsverschillen over de bestede/in rekening gebrachte uren, is onze urenregistratie bindend, behoudens uw tegenbewijs.
Als tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat wij de hoeveelheid werk niet goed hebben ingeschat, mogen wij een overeengekomen vaste vergoeding verhogen, mits de inschattingsfout ons niet te verwijten valt en wij de opdracht in redelijkheid niet kunnen uitvoeren tegen de overeengekomen vergoeding.
U kunt bij het geven van de opdracht aan ons een indicatie vragen van de voor de uitvoering hiervan verschuldigde vergoeding. Als wij deze - bij benadering opgegeven - vergoeding met meer dan 20% dreigen te overschrijden, nemen wij contact met u op om de meerkosten te bespreken.
Bij spoedopdrachten of als wij overeengekomen werkzaamheden op uw verzoek verrichten buiten onze normale werkdagen, mogen wij aan u een toeslag berekenen. Onze normale werkdagen zijn: maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van erkende nationale feestdagen) van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Onze in een aanbod, prijs- of tarieflijst vermelde prijzen en tarieven zijn exclusief BTW en eventuele kosten, zoals transport- of verzendkosten, voorrijkosten, onderzoekskosten, brandstofkosten, kosten voor het rijklaar maken van de zaken en declaraties van ingeschakelde derden. Op onze website vermelden wij per product het hiervoor geldende BTW-bedrag en eventuele kosten.
Prijsverlagingen na het sluiten van de overeenkomst door - bijvoorbeeld - kortingsacties geven u geen recht op een prijsvermindering.
Als wij na het sluiten van de overeenkomst te maken krijgen met (kost)prijsverhogende omstandigheden, mogen wij de met u overeengekomen prijzen/tarieven hieraan aanpassen.
(Kost)prijsverhogende omstandigheden zijn in ieder geval wijzigingen in wet- en regelgeving, overheidsmaatregelen, valutaschommelingen, wijzigingen in de prijzen van benodigde onderdelen/materialen of wijzigingen in de tarieven van ingeschakelde derden.Bent u een consument en betreft het een prijs- of tariefwijziging binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst? Dan mag u de overeenkomst binnen 5 werkdagen na onze melding van de wijziging ontbinden. Ontbinding geschiedt door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring.
Dit artikel geldt voor consumenten bij een koop op afstand in de zin van artikel 6:230g lid 1 van het Burgerlijk Wetboek (verkoop via onze website).
Als consument heeft u een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag u de overeenkomst zonder opgaaf van redenen ontbinden.
De bedenktijd start vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde (niet-zijnde de vervoerder):
de bestelde zaken heeft ontvangen;
de laatste zaak heeft ontvangen, als uw bestelling meerdere zaken betreft en deze zaken los van elkaar worden geleverd;
de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen, als de levering van één zaak bestaat uit verschillende zendingen/onderdelen;
de eerste zaak heeft ontvangen, als de overeenkomst inhoudt dat u gedurende een overeengekomen periode regelmatig zaken geleverd krijgt.
U ontbindt de overeenkomst door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring of door gebruik te maken van het ontbindingsformulier op onze website.
De ontbinding heeft als gevolg dat ook van rechtswege (automatisch) alle eventuele aanvullende overeenkomsten worden ontbonden.
U heeft geen ontbindingsrecht bij de levering van:
specifieke, voor u op maat gemaakte, zaken;
zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken.
Voldoet de zaak niet aan hetgeen wij zijn overeengekomen? Dan is het klachtartikel in deze algemene voorwaarden van toepassing.
Ook dit artikel geldt alleen voor consumenten bij verkoop via onze website.
Tenzij wij de zaken zelf (laten) afhalen, gelden de volgende voorwaarden bij retournering:
binnen 14 kalenderdagen na ontbinding;
indien mogelijk in de originele verpakking;
ongebruikt;
voor uw rekening en risico.
Met “ongebruikt” in lid 2 sub c bedoelen wij: u mag de zaken niet verder gebruiken dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het geleverde vast te stellen. Handelt u in strijd met lid 2 sub b of sub c? Dan bent u aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering van de zaken.
Uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw ontbindingsverklaring betalen wij de van u ontvangen bedragen aan u terug. Tenzij wij anders overeenkomen, doen wij dit op dezelfde wijze en in dezelfde valuta als uw betaling.
Lid 4 ziet ook op eventuele verzend- of transportkosten die u aan ons betaalde voor de levering, maar de kosten van de retourzending zijn voor uw eigen rekening. Dit laatste geldt ook voor extra
(verzend- of transport)kosten die u maakte, doordat u voor een andere wijze van levering heeft gekozen dan de door ons aangeboden standaardwijze.
Tenzij wij de zaken zelf (laten) afhalen, kunt u pas terugbetaling vorderen nadat:
wij de zaken retour ontvangen hebben;
of u heeft aangetoond dat u de zaken retour heeft gezonden.
Als de zaken:
bewerkt zijn;
beschadigd zijn;
gebruikt zijn (zie definitie lid 3);
mogen wij een waardevermindering doorberekenen. Als dit aan de orde is, informeren wij u direct na ontvangst van de zaken.
Betreft de koop een voertuig op naam en ontbindt u de koop binnen de wettelijke bedenktijd? Dan mogen wij een percentage van de aankoopprijs inhouden. Wij lijden namelijk schade op het moment dat wij het voertuig voorzien van een kenteken. Deze schade bestaat ten eerste uit de waardevermindering van het voertuig: wij kunnen die voertuig na retournering niet meer als nieuw verkopen. Ten tweede maken wij kosten voor het op naam stellen van het voertuig.
U bent nooit aansprakelijk of kosten verschuldigd voor het enkele feit dat u gebruik maakt van uw ontbindingsrecht.
U zorgt ervoor dat:
u alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde informatie, zoals - indien aan de orde - bij een voertuig behorende documenten, tijdig aan ons verstrekt;
u uw machines e.d. voor reparatie/onderhoud tijdig en inclusief noodzakelijke toebehoren (zoals sleutels) aan ons ter beschikking stelt;
u uw machines e.d. die u aan ons ter beschikking stelt voor werkzaamheden zelf adequaat verzekert (houdt). Het risico voor deze machines e.d. blijft bij u berusten.
U garandeert dat de aan ons verstrekte informatie correct, volledig en authentiek is en vrijwaart ons voor aanspraken van derden die voortvloeien uit het onjuist, onvolledig of niet authentiek zijn van deze informatie.
Voldoet u niet (tijdig) aan voornoemde verplichtingen of uw overige verplichtingen uit de overeenkomst/deze algemene voorwaarden? Dan mogen wij de uitvoering van de overeenkomst opschorten totdat u wel aan uw verplichtingen heeft voldaan. De kosten en overige gevolgen (bijvoorbeeld schade) die hieruit voortvloeien zijn voor uw rekening en risico.
Als u uw verplichtingen niet nakomt en wij niet direct nakoming verlangen, tast dit ons recht niet aan om later alsnog nakoming van u te vragen.